Wie is Daan?

Ik ben Daniëlle van Drongelen, afgekort Daan
Mijn hart gaat sneller kloppen van prachtige gesprekken met mensen.
Gesprekken over idealen, dromen en ideeën.
Ze inspireren mijn eindeloze creativiteit. En ik zet ze om in
professionele strategische
adviezen;
om je te helpen bij het tastbaar, bereikbaar en verkoopbaar
maken van jouw organisatie.

 

Ik kom uit het onderwijs, spreek de taal van leerlingen en docenten, weet wat er speelt en wat er nodig is in het onderwijs.
Commmunicatie,  marketing en branding is mijn ding, zowel binnen als buiten het onderwijs.

Ik ben inzetbaar voor als interim communnicatieadviseur. of marketingstrateeg. Bel me gewoon, dan weet je of ik tijd heb!

Daan is inzetbaar als interim communicatieadviseur, voor een communicatie campagne op maat of voor een freelance opdracht.

Door haar onderwijsachtergrond werkt ze meestal in het primair of voortgezet onderwijs. Ook voor goede doelen is idee vanDaan een goede keuze!

Haar ideeën geven net dat extra’s aan campagnes, dat wat mensen raakt. En met succes!

Daniëlle: 'De afgelopen jaren gaf ik veel campagnes een ideaal verhaal. Zo werkte ik voor goede doelen die een fondswervend project op een creatieve manier wilden laten schitteren. Mijn licht scheen over onderwijs organisaties die het verschil wilden maken met hun campagnes en communicatie.

De wervingscamapagnes in het onderwijs zijn voor mij een uitdaging die resulteren in meer nieuwe leerlingen, nieuwe medewerkers of een beleidsplan. Strategisch, tactisch en operationeel denken en handelen passen allemaal bij Daan. Ook is de (tijdelijke) aansturing van een marketing en communicatieteam een opdracht die goed aansluit.

De marketing campagnes voor goede doelen zijn verrassend en vernieuwend en spreken van durf en lef.

De combinatie van wervende- en communicatieve vaardigheden én de ontmoetingen met mensen, maken elke samenwerking tot een feest!

Met haar diversiteit aan interesses is idee VanDaan van betekenis en biedt zij kansen  voor organisaties.

 

  • Voor SILFO in Eindhoven ontwikkelde idee VanDaan als interim beleidsadviseur marketing en communicatie nieuwe websites, webshops en wervingscampagnes voor Stedelijk College Eindhoven, Internationale School Eindhoven, Strabrecht College, basisschool De Ganzebloem en basisschool Beneden Beekloop. Daarnaast heeft ze het MarCom team aangenomen en opgezet en aangestuurd.
  • idee Van Daan heeft de communicatie en perscontacten met de start van de Oekraine School EIndhoven opgepakt en deze later voor Global College EIndhoven voortgezet. Voor deze school heeft de campagne om nieuw personeel te vinden 40 nieuwe mennsen opgeleverd. Alle websites zijn gemaakt door idee VanDaan.
  • Voor TRION opleidingsschool ontwikkelde idee VanDaan een website en communicatiemiddelen.
  • Voor het Frits Philips, Olympia en het  Huygens Lyceum in Eindhoven maakte idee VanDaan interactieve films.
  • Voor Het Molenven in Vught maakt idee VanDaan glossy's die de visie op leerlingen op creatieve wijze weerspiegelt.
  • Voor het Bernard Lievegoed College in Maastricht schreef idee VanDaan nieuwe website teksten en pop ups.
  • Voor de PKN in Utrecht ontwierp idee VanDaan activiteiten die plaatselijke kerken rondom The Passion organiseren.
  • Bij het Elde College in Schijndel maakte idee VanDaan het Techniek magazine, een samenwerking tussen vmbo techniek en technische bedrijven in de regio. Samen met vmbo leerlingen interviewde zij hiervoor minister Slob van onderwijs.
  • Bij Kindcentrum de Leydraad in Cromvoirt maakte idee VanDaan samen met ouders, medewerkers en leerlingen een krant over de school en paste zij de website aan met teksten en foto's.
  • Bij Kindcentrum De Vlechter in Vlijmen maakte idee Vandaan een campagne die resulteerde in een extra kleutergroep door meer aanmeldingen en 12 nieuwe kinderen voor de kinderopvang.
  • Bij het ds. Pierson College in 's-Hertogenbosch begeleidt idee VanDaan  communicatiemedewerkers en kijken ze samen hoe ze de communicatie verder kunnen professionaliseren.
  • Bij de Willem van Oranje Scholengroep in Brabant adviseerde idee VanDaan in de huisstijl, interne- en externe communicatie en communicatie in ontmoeting. Ook maakten ze een communicatiebeleidsplan, dat een houvast geeft voor communicatie en PR.
  • Bij Olympia in Eindhoven maakte idee VnDaan communicatie middelen om het hart van de school te laten zien. Dit resulteerde in 40% meer bezoekers op de open dag en 52% meer aanmeldingen in de brugklas.
  • Bij de Juliana van Stolbergschool in Waalwijk bedacht idee VanDaan de campagne:  'Wordt u onze nieuwe directeur?' Dit resulteerde in veel media-aandacht van het Jeugdjournaal, Brabants Dagblad tot Trouw en RTL en uiteindelijk tot een nieuwe directeur. 3 miljoen views is uniek!
  • Bij de PKN kerken in Breda bedacht Daniëlle als jeugdwerker verbindende campagnes voor jeugd & jongeren.
  • Bij  het Christiaan Huygens College in Eindhoven maakte idee VanDaan met leerlingen de Helden Campagne om met huidige docenten op zoek te gaan naar nieuwe helden (docenten). In zeer korte tijd werden 9 vacatures vervuld.
  • Bij de stichting 'Zin in Leven' adviseerde idee VanDaan in huisstijl, fondsenwerving en communicatie.
  • Bij SchuldHulpMaatje creëerde idee VanDaan de creatieve kant van de website www.samenhartvoormensen.nl  en de campagne op het taboe over schulden te doorbreken. Dit resulteerde in het helpen van meer mensen met geldzorgen.
  • Bij de Protestantse Kerk in Nederland ontwierp Daniëlle als communicatieadviseur creatieve fondswervende campagnes voor Kerk in Actie. Dit resulteerde o.a. in Kids in Actie, de Lichtcollecte met advent en aansprekende kerst- en paascampagnes.
  • Bij het Ashramcollege in Alphen aan de Rijn maakte idee VanDaan adviesverslagen door als mystery guest mee te lopen op alle informatiebijeenkomsten voor nieuwe leerlingen, deze verslagen resulteerde in een nieuwe opzet van de werving en open dag voor het volgende schooljaar.

Een goede campagne is goud en werkt als de uitvoering minstens even goed is.

Strategie en creatie. Dat is precies waar Idee VanDaan in uitblinkt. Omdat je mensen wilt raken met een creatieve campagne die een gevoel of emotie deelt.Daarachter zit altijd een ijzersterke strategie, die voor iedere organisatie het verschil maakt.

Copyright 2017 © idee VanDaan