Wie is Daan?

Ik ben Daniëlle van Drongelen, afgekort Daan
Mijn hart gaat sneller kloppen van prachtige gesprekken met mensen. Gesprekken over idealen, dromen en ideeën. Ze inspireren mijn eindeloze creativiteit. En ik zet ze om in ideeën; om je te helpen bij het tastbaar, bereikbaar en verkoopbaar maken van jouw idealen.

 

Ik kom uit het onderwijs, spreek de taal van leerlingen en docenten, weet wat er speelt en wat er nodig is in het onderwijs. Daarnaast heb ik me gespecialiseerd in communicatie en marketing.

idee vanDaan is inzetbaar als interim communicatieadviseur, voor een communicatie campagne op maat of voor een freelance opdracht.

Door haar onderwijsachtergrond werkt ze meestal in het primair of voortgezet onderwijs. Ook voor goede doelen is idee vanDaan een goede keuze!

Haar ideeën geven net dat extra’s aan campagnes, dat wat mensen raakt. En met succes!

Daniëlle: 'De afgelopen jaren gaf ik veel campagnes een ideaal verhaal.
Zo werkte ik voor goede doelen die een project op een creatieve manier wilden laten schitteren. Mijn licht scheen over onderwijs organisaties die het verschil wilden maken met hun campagnes en communicatie.

De wervingscamapagnes in het onderwijs zijn voor mij een uitdaging die resulteren in meer nieuwe leerlingen, nieuwe medewerkers of een communicatiebeleidsplan voor scholengroepen. Design, communicatie en communicatie in ontmoeting en gedrag zijn basisonderdelen van campagnes voor onderwijsgroepen.'

De marketing en PR campagnes voor goede doelen zijn verrassend en vernieuwend en spreken van durf en lef.

De combinatie van wervende- en communicatieve vaardigheden én de ontmoetingen met mensen, maken elke campagne tot een feest!

Met haar diversiteit aan interesses is idee VanDaan van betekenis en biedt zij kansen  voor organisaties.

 

Een greep uit een aantal campagnes:

  • Voor het Frits Philips, Olympia en het  Huygens Lyceum in Eindhoven maakte idee VanDaan interactieve films.
  • Voor het Huygens Lyceum in Eindhoven organiseert idee VanDaan de livestream op de open dag.
  • Voor Het Molenven in Vught maakt idee VanDaan glossy's die de visie op leerlingen op creatieve wijze weerspiegelt.
  • Voor het Bernard Lievegoed College in Maastricht schreef idee VanDaan nieuwe website teksten en pop ups.
  • Voor de PKN in Utrecht ontwierp idee VanDaan activiteiten die plaatselijke kerken rondom The Passion organiseren.
  • Bij het Elde College in Schijndel maakte idee VanDaan het Techniek magazine, een samenwerking tussen vmbo techniek en technische bedrijven in de regio. Samen met vmbo leerlingen interviewde zij hiervoor minister Slob van onderwijs.
  • Bij Kindcentrum de Leydraad in Cromvoirt maakte idee VanDaan samen met ouders, medewerkers en leerlingen een krant over de school en paste zij de website aan met teksten en foto's.
  • Bij Kindcentrum De Vlechter in Vlijmen maakte idee Vandaan een campagne die resulteerde in een extra kleutergroep door meer aanmeldingen en 12 nieuwe kinderen voor de kinderopvang.
  • Bij het Elde College in Sint-Michielsgestel richtte idee VanDaan de school in met aansprekende teksten en grote platen en maakte ze alle materialen voor de open dag waaronder drie magazines.
  • Bij het ds. Pierson College in 's-Hertogenbosch begeleidt idee VanDaan  communicatiemedewerkers en kijken ze samen hoe ze de communicatie verder kunnen professionaliseren.
  • Bij de Willem van Oranje Scholengroep in Brabant adviseerde idee VanDaan in de huisstijl, interne- en externe communicatie en communicatie in ontmoeting. Ook maakten ze een communicatiebeleidsplan, dat een houvast geeft voor communicatie en PR.
  • Bij Olympia in Eindhoven maakte idee VnDaan communicatie middelen om het hart van de school te laten zien. Dit resulteerde in 40% meer bezoekers op de open dag en 52% meer aanmeldingen in de brugklas.
  • Bij de Juliana van Stolbergschool in Waalwijk bedacht idee VanDaan de campagne:  'Wordt u onze nieuwe directeur?' Dit resulteerde in veel media-aandacht van het Jeugdjournaal, Brabants Dagblad tot Trouw en RTL en uiteindelijk tot een nieuwe directeur. 3 miljoen views is uniek!
  • Bij de PKN kerken in Breda bedacht Daniëlle als jeugdwerker verbindende campagnes voor jeugd & jongeren.
  • Bij  het Christiaan Huygens College in Eindhoven maakte idee VanDaan met leerlingen de Helden Campagne om met huidige docenten op zoek te gaan naar nieuwe helden (docenten). In zeer korte tijd werden 9 vacatures vervuld.
  • Bij de stichting 'Zin in Leven' adviseerde idee VanDaan in huisstijl, fondsenwerving en communicatie.
  • Bij SchuldHulpMaatje creëerde idee VanDaan de creatieve kant van de website www.samenhartvoormensen.nl  en de campagne op het taboe over schulden te doorbreken. Dit resulteerde in het helpen van meer mensen met geldzorgen.
  • Bij de Protestantse Kerk in Nederland ontwierp Daniëlle als communicatieadviseur creatieve fondswervende campagnes voor Kerk in Actie. Dit resulteerde o.a. in Kids in Actie, de Lichtcollecte met advent en aansprekende kerst- en paascampagnes.
  • Bij het Ashramcollege in Alphen aan de Rijn maakte idee VanDaan adviesverslagen door als mystery guest mee te lopen op alle informatiebijeenkomsten voor nieuwe leerlingen, deze verslagen resulteerde in een nieuwe opzet van de werving en open dag voor het volgende schooljaar.

Een goede campagne is goud en werkt als de uitvoering minstens even goed is.

"Daniëlle is een gedreven adviseur op het gebied van de externe communicatie. Ze zoekt en vindt de aansluiting bij de opdrachtgever. Ze motiveert, inspireert en bereikt de gemeenschappelijke doelen. Daniëlle laat zich niet tegenhouden door tegenslagen of vastgeroeste ideeën."

— Arjan Gerritsen, rector Olympia Eindhoven

Daniëlle is een echte aanjager: ze denkt enorm out-of-the-box en weet doorlopend sprankelende en verfrissende ideeën te genereren doordat ze zichzelf steeds weer die ene vraag stelt: hoe kunnen we mensen bij ons werk betrekken, hoe kunnen we hen raken en inspireren? Danielle durft van de gebaande paden af te wijken en weet anderen daardoor te enthousiasmeren. Ze zorgt voor een frisse wind, voor vernieuwende vormen van communicatie voor verrassende campagnes!

- Heleen Platschorre, Fondsenwerving & communicatie en tekst

"Wat heb ik heerlijk met Daniëlle gewerkt! Daniëlle wekt zoveel energie op bij de ander. ze is gedreven,gepassioneerd en punctueel."

- Nicole Smits, directeur Athena Drunen, onderwijs voor hoogbegaafden

"Het is prettig samenwerken met Daniëlle. veel creatieve ideeën, afspraak is afspraak en het eindresultaat ziet er prima uit."

-Lida Spuijbroek, directeur personeelsontwikkeling Willem van Oranje Scholengroep

"Daniëlle heeft een enorme drive om op creatieve en inspirerende wijze mensen te betrekken bij de missie waar een organisatie voor staat. Hiervoor werkt ze concepten uit die dichtbij mensen staan, waar mensen voor in beweging willen komen en daardoor succesvol zijn. Ze heeft daarin een unieke aanpak. Voor organisaties die out of the box willen werken kan zij een grote meerwaarde zijn."

- Carla van der Vlist, Board member at Micha Nederland

"We hebben Daniëlle  enige tijd geleden benaderd om de PR-zaken op onze nevenvestiging in Sint-Michielsgestel eens grondig door te lichten. Ze kwam na de grondige analyse met verfrissende ideeën, zoals het uitbrengen en keurig verzorgen van een magazine, het verzorgen van een promotieclip door 2 leerlingen van de school, een andere opzet en inrichting van het Open Huis, een aanpassing van de inrichting van het gebouw alsmede de externe aanpassingen. Al met al een hele prettige en constructieve samenwerking waar ik met plezier op terugkijk. Opbrengst was onder meer een duidelijker profilering, bekendheid en een behoorlijke toename van het aantal aanmeldingen op onze school."

- Gerard Spijkers, sectordirecteur Elde College.

"Ondernemerschap, lef, doorzettingsvermogen en gedrevenheid om zaken voor elkaar te krijgen, zijn de woorden die me vooral te binnen schieten als ik denk aan de jaren die we hebben samengewerkt. Aangevuld met een constructief kritische houding heeft Daniëlle veel voor Edukans betekend."

- Ron Rijnbende, General-director UnieNzv

Wat heb ik heerlijk met Daniëlle gewerkt! Daniëlle wekt zoveel energie op bij de ander. ze is gedreven, gepassioneerd en punctueel.

-Nicole Smits, directeur Athena , voltijds hoogbegaafdheidonderwijs

Designation

Communicatie met emotie Dat is precies waar Idee VanDaan in uitblinkt. Omdat je mensen wilt raken met een concrete campagne die een gevoel of emotie deelt.

Copyright 2017 © idee VanDaan